Ιδανικό μέγεθος για κείμενα σε social media, site, email & παρουσιάσεις

word-count-social-media-marΣύμφωνα με τις αρχές του Social Media Marketing κάθε μέσο είναι διαφορετικό κι έτσι κάθε κείμενο σε κάθε μέσο επιβάλλεται να είναι διαφορετικό. Όπως αναλύουμε στα σεμινάρια εκτός από την διαφορά στο ύφος και το χαρακτήρα του κειμένου, οι διαφορές σε κάθε μέσο πρέπει να είναι και σε επίπεδο μεγέθους του κειμένου. Πάμε να δούμε αναλυτικά πόσο μεγάλα πρέπει να είναι τα κείμενα σε κάθε μέσο και πως συνδέεται η επιτυχία ενός μηνύματος με το μέγεθός του.

Ιδανικό tweet στο Twitter

Το Twitter έχει έναν περιορισμό από τη φύση του, δηλαδή δεν μπορείς να γράψεις πάνω από 140 χαρακτήρες (προσοχή, όχι λέξεις, χαρακτήρες – μετράνε και τα κενά). Οπότε αναγκαστικά τα tweet μας δεν ξεπερνούν τους 140 χαρακτήρες. Όμως σύμφωνα με έρευνα της Track Social, δεν πρέπει να φτάνουμε στο όριο τα tweet μας. Προκειμένου να κερδίσουμε retweets, ένα tweet δεν πρέπει να ξεπερνά τους 100 χαρακτήρες, συγκεκριμένα να είναι από 71 έως 100 χαρακτήρες ώστε να αφήνει χώρο για ένα μικρό σχόλιο όταν θα γίνει retweet.

Ιδανικό post στο Facebook

Το Facebook τεχνικά μας δίνει τη δυνατότητα για μεγαλύτερα posts όμως στρατηγικά πρέπει να επικεντρωθούμε σε μικρά δυνατά κείμενα. Σύμφωνα με έρευνα του Jeff Bulas το ιδανικό μέγεθος ενός Facebook post πρέπει να είναι 40 χαρακτήρες. Τα post που έχουν 40 χαρακτήρες κερδίζουν μεγαλύτερο engagement κατά 86% σε σχέση με τα μεγαλύτερα και τα μικρότερα. Γενικά πρέπει να κρατάμε τα post κάτω από τους 120 χαρακτήρες προκειμένου να κεντρίσουμε την προσοχή και να πετύχουμε το virality που θέλουμε. Βέβαια υπάρχουν και άλλα μυστικά που αναλύουμε στα σεμινάρια για το Facebook.

Ιδανικό post στο Google Plus

Το Google Plus είναι μια πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα για μεγαλύτερα κείμενα όμως σύμφωνα με τον Demian Farnworth, τα κείμενα στο Google Plus δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 60 χαρακτήρες. Αν ο τίτλος ενός post στο Google Plus δεν μπορεί να χωρέσει σε μία και μόνο σειρά, τότε περάστε στο σχέδιο Β. Γράψτε ένα μεγαλύτερο κείμενο που όμως ξεκινάει με μια πολύ δυνατή πρόταση που θα κάνει τον χρήστη να κλικάρει για να δει τη συνέχεια. Το Google Plus έχει και μια ιδιομορφία που δεν συναντάμε σε κανένα άλλο μέσο. Επιτυχία έχουν τόσο τα πολύ μικρά posts (πχ. 5 χαρακτήρες) όσο και τα πολύ μεγάλα (442 χαρακτήρες) δίνοντας στην πλατφόρμα και μια ιδιότητα blog.

Ιδανικοί τίτλοι σε κείμενα (site, blog κλπ)

Ο ιδανικός τίτλος σε ένα κείμενο περιέχει 6 λέξεις. Έχουμε δει σπιρτόζικους μικρούς τίτλους 3 λέξεων, μεγάλους περιγραφικούς 30 λέξεων, όμως ο κατάλληλος τίτλος θα πιάσει τον αναγνώστη στις 3 πρώτες λέξεις οπότε αυτές είναι που μπαίνουν στο επίκεντρο. Βάλτε τις 3 πιο δυνατές λέξεις του τίτλου σας στην αρχή και κρατήστε τον τίτλο σας μικρό και περιεκτικό.

Ιδανικό μέγεθος κειμένου σε site / blog

megethos-keimenou-blogΤο ιδανικό μέγεθος κειμένου που θα τραβήξει την προσοχή των αναγνωστών και δεν θα τους κουράσει είναι 1.600 λέξεις, δηλαδή ανάγνωση περίπου 7 λεπτών. Η έρευνα προέρχεται από το Medium και δείχνει ότι το 74% των κειμένων διαρκούν κάτω από 3 λεπτά ενώ το 96% των κειμένων διαρκεί 6 λεπτά. Σε περίπτωση που υπάρχουν πλούσιες φωτογραφίες, θα πρέπει το κείμενο να περιέχει περίπου 980 – 1000 λέξεις. Ως προς το SEO, στα σεμινάρια SEO έχουμε δει ότι οι σελίδες με την καλύτερη απήχηση στη μηχανή αναζήτησης περιέχουν περίπου 2.000 λέξεις. Μια άλλη έρευνα δείχνει ότι όσο μεγαλύτερο το κείμενο, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει να γίνει viral.

Ιδανικό μέγεθος παραγράφου κειμένου

Το ιδανικό μέγεθος μιας παραγράφου είναι 40 με 55 χαρακτήρες. Τα σεντόνια (παράγραφοι που δεν τελειώνουν ποτέ) δεν υπάρχουν στο διαδίκτυο. Τα μεγάλα κείμενα πρέπει να σπάνε για να διευκολύνουν το μάτι. Η ιδανική παράγραφος μετριέται και με πίξελ, χρειάζεται από 250 έως 350 πίξελ αλλά αυτό φυσικά εξαρτάται από το μέγεθος και το είδος της γραμματοσειράς.

Ιδανικό μέγεθος στο θέμα ενός email

Το ιδανικό μέγεθος στο θέμα ενός email περιέχει 28-39 χαρακτήρες. Αυτά σύμφωνα με το Mailchimp που μέτρησε το Open Rate και το Click Rate των email. Σύμφωνα με τα στατιστικά, αν το email έχει ως 28 με 39 χαρακτήρες έχει κατά μέσο όρο 4% Click Rate (ο αριθμός των χρηστών που κλικάρουν σε ένα link που περιλαμβάνεται σε ένα email).

Ιδανικό μέγεθος μιας παρουσίασης

Όταν κάνουμε μια παρουσίαση, στο TED ή σε οποιαδήποτε άλλη διοργάνωση θα πρέπει να διαρκεί περίπου 18 λεπτά σύμφωνα με την έρευνα του ίδιου του TED. Οι άνθρωποι μπορούν να διατηρήσουν την προσοχή τους για 10 με 18 λεπτά και ο λόγος είναι επιστημονικός και σχετίζεται με την κόπωση του εγκεφάλου στην εισερχόμενη πληροφορία.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Social Media Specialist & Internet Consultant στο LEADER SCHOOL.

Συγκρίνουμε τα καλύτερα κινητά
Σύγκριση smartphones με 300€
Σύγκριση smartphones με 200€
Android tips για το κινητό
Facebook tips που δεν ήξερες
Κινητά με χαμηλή ακτινοβολία
Όλα τα dual sim κινητά
Συγκρίνουμε όλα τα iPad
Windows Phone 8 κόλπα