10 τρόποι να μετρήσεις την επιτυχία στα Social Media

Η επιτυχία στα Social Media δεν είναι κάτι συγκεκριμένο, ποσοτικό και δεδομένο. Άλλοι αναζητούν την αλληλεπίδραση, άλλοι τα σχόλια, άλλοι τα like, άλλοι τις πωλήσεις και άλλοι τον αριθμό των fan. Όλα εξαρτώνται από τους στόχους που έχεις θέσει.

target-market-postΤο αποτέλεσμα λοιπόν και η επιτυχία πρέπει να είναι ανάλογα με το στόχο που έχουμε θέσει. Αν για παράδειγμα κάνουμε μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια στο Facebook μπορούμε να έχουμε ως στόχο τα σχόλια των fan σε ένα post, την αύξηση των fan στο fan page ή τα link προς ένα site που διαφημίζουμε.

Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα μέσα, για παράδειγμα στο Twitter μπορούμε να θέσουμε ως στόχο τα retweet, τα favourite ή απλά την αύξηση των follower.

Υπάρχουν 10 τουλάχιστον τρόποι να μετρήσεις την επιτυχία στα Social Media, το ποιον θα επιλέξεις εξαρτάται από τους στόχους που θα βάλεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε στα σεμινάρια τους παρακάτω τρόπους μέτρησης της επιτυχίας.

Σχεδίασε, επέλεξε, στόχευσε και μέτρα:

1. Πόσοι ακολουθούν το social προφίλ σου (αριθμός fan)

2. Πόσοι μοιράζονται το περιεχόμενό (πχ. κάνουν reshare / κοινοποίηση ένα post που αναφέρει μια προσφορά)

3. Πόσοι σχολιάζουν / απαντάνε σε ένα post που περιέχει μια θέση ή μια ερώτηση ή μια προσφορά

4. Τα check in στα καταστήματα της εταιρείας στο Facebook ή σε άλλα τοποκεντρικά Social Media

5. Πόσα post γίνεσαι mention σαν εταιρεία (fan page) ή πόσοι αναφέρονται σε μια συγκεκριμένη ενέργεια που κάνεις.

6. Πόσοι σε υπερασπίζονται σε ένα debate. Όταν έχεις πολλούς χρήστες που σε υπερασπίζονται, αυτοί γίνονται πρεσβευτές της εταιρείας σου.

7. Πόσοι αγοράζουν μια προσφορά που έχεις ανακοινώσει. Αν η προσφορά είναι μοναδική σε ένα μέσο, τότε μπορείς να μετρήσεις την απήχηση και το ROI του μέσου.

8. Πόσοι πατάνε σε ένα link που δημοσιεύεις. Με τα κατάλληλα εργαλεία ξέρουμε ακριβώς πόσοι πάτησαν σε ένα link, ήρθαν στο site μας και τι έκαναν (είδαν και έφυγαν; αγόρασαν;)

9. Πόσοι μοιράζονται τις φωτογραφίες ή τα βίντεο που ανεβάζουμε

10. Πόσοι μας προτείνουν στους φίλους τους, διαδίδουν τη σελίδα ή ένα μήνυμά της στις δικές τους επαφές.

Ο στόχος που θα βάλεις εξαρτάται από τη στρατηγική σου ενώ μόλις επιλέξεις στόχο και στρατηγική, στη συνέχεια θα πρέπει να επιλέξεις τα κατάλληλα εργαλεία αλλά και μεθόδους για να φτάσεις στο στόχο σου και να εφαρμόσεις τη στρατηγική σου.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Social Media Specialist, Content Manager & PR Expert με πολυετή εμπειρία στα MME, την επικοινωνία και την ανάπτυξη και διαχείριση διαδικτυακής περιουσίας (websites, social profiles, online communities).

Συγκρίνουμε τα καλύτερα κινητά
Σύγκριση smartphones με 300€
Σύγκριση smartphones με 200€
Android tips για το κινητό
Facebook tips που δεν ήξερες
Κινητά με χαμηλή ακτινοβολία
Όλα τα dual sim κινητά
Συγκρίνουμε όλα τα iPad
Windows Phone 8 κόλπα