Επιτυχία στα Social Media; Ακολούθησε αυτούς τους 37+1 κανόνες

social-media-successΤα Social Media μπορεί να είναι συνδυασμός ψυχολογίας, επικοινωνίας και marketing αλλά έχουν κάποιους κανόνες που αν τους ακολουθήσεις, ενδέχεται να βρεθείς πιο γρήγορα στην κορυφή.

Στα σεμινάρια αναφερόμαστε στους κανόνες που όμως δεν είναι απόλυτοι και φυσικά οι εξαιρέσεις υπάρχουν για να τους επιβεβαιώνουν. Πάμε να δούμε 37+1 κανόνες επιτυχίας στα social media όπως τους αναφέρουμε στα σεμινάρια social media marketing.

1. Υπάκουσε τους κανόνες. Η πειθαρχία είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις. Όσο μαθαίνεις και προχωράς, θα μαθαίνεις και να σπας τους κανόνες.

2. Τα social media είναι το κοινό σου, αυτό που σκέφτονται, αυτό που βλέπουν, αυτό που διαβάζουν. Τα Social Media δεν είσαι εσύ, είναι όλοι εκείνοι που σχετίζονται με σένα.

3. Ο θησαυρός σου είναι οι ενεργοί χρήστες. Αυτοί έχουν κατά μέσο όρο 140 φίλους που έχουν 140 φίλους. Μέσα σε 3 γενιές χρηστών φτάνεις τα 2.7 εκατομμύρια χρήστες.

4. Αν μιλάς στους fan σου με τρόπο που μιλάνε οι παραδοσιακές διαφημίσεις, τότε μην κάνεις social media, κάνε παραδοσιακές διαφημίσεις.

5. Οι άνθρωποι μοιράζονται περισσότερο συναισθήματα από δεδομένα. Ακόμα κι αν μοιράζονται δεδομένα, το κάνουν επειδή αυτά τους προκαλούν συναισθήματα.

6. Σταμάτα να σκέφτεσαι το παλιό μοντέλο επιχειηματικότητας, B2B και B2C. Αυτά πέθαναν. Τώρα υπάρχει μόνο το P2P. People to People.

7. Το Facebook δεν είναι η απάντηση σε όλα τα προβλήματα. Αν το κοινό σου δεν είναι στο Facebook, μην κάνεις καν τον κόπο να ανοίξεις σελίδα εκεί. Υπάρχουν άλλα social networks όπου βρίσκεται το κοινό σου.

8. Ενημέρωνε τα προφίλ σου ή απλά σβήστα.

9. Πολλοί μπορούν να σου προσφέρουν 50.000 followers. Δεν χρειάζεσαι 50.000 folllowers, χρειάζεσαι 50 νέους πελάτες.

10. Ο μόνος τρόπος να προσπεράσεις το Edgerank του Facebook είναι να παράγεις καλό περιεχόμενο.

11. Κοστίζει 7 φορές περισσότερο να κρατήσεις έναν πελάτη από το να δημιουργήσεις έναν καινούργιο.

12. Το 90% των χρηστών που επισκέπτονται ένα εταιρικό fan page, δεν επιστρέφουν ποτέ ξανά σε αυτό. Κοίτα τις εταιρικές σελίδες για να καταλάβεις γιατί.

13. Κανείς δεν μπορεί να διαχειριστεί πάνω από 150 σχέσεις στη ζωή του. Στόχος σου είναι να γίνεις μία από τις 150 σχέσεις των ανθρώπων γύρω σου.

14. Το να δημιουργήσεις ένα fan page και το να κάνεις τους χρήστες σου να συμμετέχουν είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα.

15. Ακολούθα τον κανόνα 10:1. Δηλαδή ακολούθα 1 άτομο για κάθε 10 που σε ακολουθούν.

16. Το 85% των ανθρώπων που εργάζονται στα social media βρίσκονται στη θέση τους λιγότερο από 2 χρόνια. Έχουν μεγάλες πιθανότητες να μην ξέρουν τι λένε.

17. Η Red Bull ξοδεύει το ⅓ των εσόδων της σε marketing. Η Burberry ξοδεύει το 50% του budget της σε digital marketing. Η Nike ξοδεύει το 25% του budget στα social media. Καταλαβαίνεις πόσα λεφτά είναι αυτά; Η επιτυχία στα Social Media δεν είναι δωρεάν.

18. Social σημαίνει 24/7. Είτε υποστήριξέ το, είτε ξέχνα το.

19. Οι περισσότεροι είναι στα social media για να ψυχαγωγηθούν και να περάσουν την ώρα τους. Ούτε να μορφωθούν, ούτε να μάθουν για προϊόντα που ίσως να χρειάζονται.

20. Αν οι φαν σου αρχίζουν να δημοσιεύουν δικό σου υλικό χωρίς την άδειά τους, πρόσφερέ τους βοήθεια. Θυμήσου το παράδειγμα της Coca Cola στο Facebook.

21. Απάντα σε όλα τα σχόλια. Σε όλα.

22. Κάθε συζήτηση ΔΕΝ έχει αρχή μέση και τέλος. Η καλή συζήτηση συνεχίζεται στο άπειρο.

23. Οι άνθρωποι θα δώσουν μεγάλη μάχη για την ιδιωτικότητά τους ώστε να έχουν την επιλογή να την προσφέρουν απλόχειρα μόνοι τους εκεί που θέλουν.

24. Όποιος λέει τις καλύτερες ιστορίες κερδίζει.

25. Σταμάτα να αντιγράφεις τους ανταγωνιστές σου. Ότι λειτουργεί σε αυτούς, δεν λειτουργεί σε σένα. Και έρχεται και δεύτερος.

26. Αν το περιεχόμενό σου δεν παίζει σε κινητά, σε λίγο καιρό θα το βλέπεις μονάχα εσύ.

27. Λάνσαρε κάτι γρήγορα, βελτίωσέ το στην πορεία. Αν περιμένεις να γίνει τέλειο, το έχασες.

28. Το να λες ότι είσαι social media guru, είναι σαν να λες ότι ξέρεις το αριθμό του τζόκερ την ερχόμενη Πέμπτη.

29. Το να δίνεις δωρεάν πράγματα στο fan page σου είναι αποδεκτό, αρκεί να μην έχεις την αυταπάτη ότι έτσι χτίζεις μακροχρόνιες σχέσεις με τους άλλους.

30. Αν δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά του Facebook, με το Twitter, το LinkedIn και το YouTube, καλύτερα ξεκίνα καριέρα σε άλλο τομέα. Ή κάνε ένα σεμινάριο στα Social Media.

31. Η διαχείριση των Social Media δεν σχετίζεται μόνο με το marketing, είναι θέμα ολόκληρης της εταιρείας σε κάθε επίπεδο.

32. Η επιρροή δεν έχει σχέση με τον αριθμό των followers. Αλλιώς ο Justin Bieber θα όριζε τη ζωή μας.

33. Οι εύκολες συνταγές (γατάκια, σεξ, Harlem Shake) δεν αρέσουν σε όλους. Βρες ιστορίες που ταιριάζουν στο κοινό σου.

34. Ο Ben Siberman, συνιδρυτής του Pinterest, έχει ακόμα τα προσωπικά email και τηλέφωνα των 5.000 πρώτων fan του site και ρωτάει συχνά τη γνώμη τους.

35. Το να μοιράζεσαι το ίδιο περιεχόμενο σε όλα τα μέσα είναι μια απλή, εύκολη λύση που δεν προσφέρει τίποτα καινούργιο στην εταιρεία σου.

36. Μην χρησιμοποιείς τη διαφήμιση για να προωθήσεις αποτυχημένο περιεχόμενο. Χρησιμοποίησέ την για να μοιραστείς ότι κάνει ήδη μόνο του επιτυχία.

37. Ένα tweet έχει διάρκεια ζωής 6-7 λεπτά. Ένα καλό Facebook post διαρκεί μια ώρα. Αντέδρασε γρήγορα, αξιοποίησε την επιτυχία σου τώρα, όχι μετά από 15 λεπτά.

BONUS: Για να πετύχεις μην κοιτάς τα λεφτά. Ο Marc Zuckemberg είχε πρόταση εξαγοράς του Facebook αξίας 10εκ. δολαρίων μόλις 4 μήνες μετά το ξεκίνημα του site. Και τότε ήταν ένας απλός φοιτητής. Βάλε στόχους μεγαλύτερους από σένα.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Social Media Specialist, Content Manager & PR Expert με πολυετή εμπειρία στα MME, την επικοινωνία και την ανάπτυξη και διαχείριση διαδικτυακής περιουσίας (websites, social profiles, online communities).

Συγκρίνουμε τα καλύτερα κινητά
Σύγκριση smartphones με 300€
Σύγκριση smartphones με 200€
Android tips για το κινητό
Facebook tips που δεν ήξερες
Κινητά με χαμηλή ακτινοβολία
Όλα τα dual sim κινητά
Συγκρίνουμε όλα τα iPad
Windows Phone 8 κόλπα