shopify site analytics

Έρευνες για τα Social Media στην Ελλάδα από το 2012 μέχρι σήμερα

Οι επίσημες έρευνες για τα Social Media στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά σημαντικές και τα στοιχεία τους τα επεξεργαζόμαστε με μεγάλη προσοχή τόσο στα σεμινάρια όσο και στην καθημερινότητα για τους πελάτες που θέλουν βοήθεια στα Social Media.

Επειδή δεν γίνονται πολλές έρευνες στην Ελλάδα πάνω στη χρήση και τις τάσεις των Social Media, γι’αυτό δίνουμε ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα στις έρευνες που έχουν βγει.

Επίσης μελετάμε τα στοιχεία συγκριτικά ανά χρονιά για να δούμε τι έχει αλλάξει και προς τα που πηγαίνει το πράγμα.

Φυσικά μια ετήσια έρευνα δεν μπορεί να πιάσει τον παλμό και τις αλλαγές που θα γίνουν σε μια ολόκληρη χρονιά, δίνει όμως μια ξεκάθαρη τάση για το ποια site απασχολούν τους Έλληνες, τι χρήση κάνουν, τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν κλπ.

Παρακάτω συγκεντρώσαμε τις βασικές έρευνες για τα Social Media από το 2012 μέχρι σήμερα.

Μετά την αναφορά των στοιχείων θα βρείτε και μια παρουσίαση με τα βασικά και ουσιώδη στοιχεία των ερευνών για τα Social Media.

Περισσότερα στοιχεία αναλύουμε και αναφέρουμε στα σεμινάρια Social Media Marketing.

2012 – Έρευνα Google

– 36% του πληθυσμού διαθέτει κάποιο smartphone
– Οι χρήστες κινητών αποτελούν το 136% του πληθυσμού
– 40% των κατόχων κινητών τηλεφώνων έχει πρόσβαση στο internet μέσω της συσκευής του
– 25% των χρηστών social media περνάει 1 – 2 ώρες online καθημερινά
– 23% των χρηστών social media περνάει 2 – 4 ώρες online καθημερινά
– Πρώτα στη χρήση των social media έρχονται τα τμήματα marketing (53%), τα τμήματα HR έρχονται δεύτερα (34%).
– 48% των εταιρειών δήλωσε ότι εξακολουθεί να μπλοκάρει την πρόσβαση των εργαζομένων τους στα social media.
– 46% των εταιρειών έχει εντάξει τη γνώση των social media στα κριτήρια επιλογής junior στελεχών στη διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού.

2013 – Έρευνα ALBA

– 89% των εταιρειών κάνει κάποια χρήση των social media.
– 43% των εταιρειών ξεκίνησε να τα χρησιμοποιεί τα τελευταία 2 χρόνια.
Πρώτο σε χρήση το LinkedIn, μετά Facebook, εταιρικά blogs, YouTube, Twitter και Yammer. Περιορισμένη χρήση σε Pinterest και Instagram (εταιρική χρήση)

Το LinkedIn αναδεικνύεται σε βασικό εργαλείο για τα τμήματα HR.
Μέσα από το LinkedIn οι Ελληνικές εταιρείες κάνουν:

– Aναζήτηση – προσέλκυση στελεχών (LinkedIn)
– Προώθηση employer brand (LinkedIn, Facebook, YouTube & Twitter)
– Διασταύρωση πληροφοριών βιογραφικού υποψηφίου (LinkedIn & Facebook).

Τα εμπόδια χρήσης των Social Media από τις εταιρείες είναι:

έλλειψη σχετικών γνώσεων (60%),
– καχυποψία της ανώτατης διοίκησης (55%)
– φόβος δημόσιας έκθεσης της εταιρείας,
– χάσιμο χρόνου
– μείωση παραγωγικότητας
– εμπόδια νομικής φύσεως (50%).

2013 – Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Facebook: δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο. Οι περισσότεροι από αυτούς παρακολουθούν παθητικά τις εξελίξεις χωρίς να συμμετέχουν με Likes, Shares κλπ.
Twitter: μετρά παραπάνω από 210.000 Έλληνες χρήστες.
Linkedin: ανεβαίνει με 511.291 μοναδικούς χρήστες λόγω ανεργίας

Οι Έλληνες χρήστες χρησιμοποιούν:
– Social media: ενημέρωση για εκδηλώσεις, κινηματογράφο, μουσική
– Blogs: ειδήσεις διαφόρων θεμάτων
– Review pages: αγορές

2014 – Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ELTRUN

YouTube (93%) αποτελεί πλέον το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα. Στη δεύτερη θέση έρχεται το facebook (82%), ενώ στις επόμενες θέσεις βρίσκονται το linkedin (61%), τα review pages (58%), τα blogs (49%) και το twitter (46%).
– Είναι εμφανές πλέον το στάδιο ωριμότητας που βρίσκονται οι Έλληνες όσον αφορά τα social media αφού υπάρχει αυξητική τάση σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ αρχίζει και δημιουργείται μια ενδιαφέρουσα κοινότητα χρηστών και για τα όχι τόσο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (instagram, foursquare, flickr και googleplus).

sugkrisi-pososton-xrisis-so

Δείτε αναλυτικά γραφήματα από τις έρευνες παρακάτω:

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Social Media Specialist, Content Manager & PR Expert με πολυετή εμπειρία στα MME, την επικοινωνία και την ανάπτυξη και διαχείριση διαδικτυακής περιουσίας (websites, social profiles, online communities).

Leave a Reply