Facebook και ελεύθεροι επαγγελματίες: 4 μύθοι και η αλήθεια

facebook-epaggelmatiesΤο Facebook είναι ένα κανάλι επικοινωνίας που αξιοποιούν πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες για να βρουν νέους πελάτες. Στα σεμινάρια Social Media Marketing έχουν έρθει γιατροί, δικηγόροι, ασφαλιστές, καθηγητές αγγλικών που προσπαθούν να αξιοποιήσουν το Facebook, το Twitter ή το LinkedIn για να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους. Ωστόσο γύρω από τους ελεύθερους επαγγελματίες υπάρχουν 4 μύθοι για τα social media γενικά και για το Facebook ειδικά, και γι’αυτό εδώ θα τους καταρρίψουμε. Φυσικά περισσότερα μπορείτε να μάθετε στα σεμινάρια Facebook.

Μύθος 1: Η προβολή μέσω Facebook είναι δωρεάν
Η αλήθεια: Όντως το να φτιάξεις ένα Facebook fan page είναι δωρεάν. Επίσης δεν χρειάζεσαι συνδρομή για να ξεκινήσεις να γράφεις και να δημοσιεύεις. Όταν όμως είσαι πχ. γιατρός και αφιερώνεις στο Facebook μισή ώρα την ημέρα και το κάθε ραντεβού σου κοστίζει 40 ευρώ και διαρκεί 15 λεπτά, τότε επενδύεις στο Facebook περίπου 18.800 ευρώ το χρόνο. Αν πάλι έχεις και προφίλ στο Twitter, τότε το ποσό διπλασιάζεται. Ο χρόνος είναι χρήμα. Κι αν δεν έχεις τις κατάλληλες γνώσεις σπαταλάς περισσότερο χρόνο για περιορισμένο αποτέλεσμα.

Μύθος 2: Το να φτιάξεις προφίλ στο Facebook είναι εύκολο
Η αλήθεια: Όντως είναι εύκολο. Τεχνικά το να φτιάξεις ένα προφίλ στο Facebook είναι πολύ εύκολο. Με τον οδηγό που δίνουμε στα σεμινάρια για το Facebook, μπορείς να το πετύχεις μέσα σε 10-15 λεπτά. Αν θες όμως να έχεις ένα όμορφο προφίλ που περνάει τα μηνύματά σου, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Αν πάλι θέλεις να έχεις περιεχόμενο που θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις μια νέα κοινότητα και να φέρεις νέους πελάτες, τότε τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα. Γιατί για όλα αυτά χρειάζεται Α. Τεχνογνωσία Β. Στρατηγική Γ. Εμπειρία. Ευτυχώς όμως όλα αυτά μπορείς να τα αποκτήσεις.

Μύθος 3: Έχω πολλά like, άρα θα αυξηθούν οι πωλήσεις
Η αλήθεια: Τα like είναι μια μονάδα μέτρησης στο Facebook που δεν σχετίζεται άμεσα με τις πωλήσεις ή με τη συμπάθεια και το σεβασμό των ανθρώπων προς τη δουλειά σου. Μπορείς να αποκτήσεις 600 like με 5 δολάρια αλλά δεν μπορείς να αποκτήσεις έτσι 600 νέους πελάτες. Γι’αυτό χρειάζεται μεθοδολογία, συστηματική δουλειά και γνώσεις.

Μύθος 4: Με τη διαφήμιση στο Facebook μπορώ να κερδίσω φτηνά νέους πελάτες
Η αλήθεια: Με τη διαφήμιση μπορείς να κερδίσεις νέους fans στο fan page σου. Που δεν σημαίνει ούτε ότι θα διαβάζουν αυτά που γράφεις, ούτε ότι θα γίνουν πελάτες σου. Το γεγονός ότι η διαφήμιση στο Facebook είναι πιο φτηνή από άλλα μέσα (πχ. Google Adwords, Twitter, LinkedIn), δεν σημαίνει ότι μπορείς φτηνά να προσελκύσεις νέους πελάτες. Γιατί εδώ παίζει ρόλο ο παράγοντας “αποτελεσματικότητα”. Δεν αρκεί λοιπόν να δαπανάς τα λεφτά σου, πρέπει να σχεδιάζεις την καμπάνια σου, να στοχεύεις το κατάλληλο κοινό και να χρησιμοποιείς όλα τα μυστικά έτσι ώστε να έχεις αποτελεσματική και φτηνή διαφήμιση στο Facebook.

Συγκρίνουμε τα καλύτερα κινητά
Σύγκριση smartphones με 300€
Σύγκριση smartphones με 200€
Android tips για το κινητό
Facebook tips που δεν ήξερες
Κινητά με χαμηλή ακτινοβολία
Όλα τα dual sim κινητά
Συγκρίνουμε όλα τα iPad
Windows Phone 8 κόλπα