shopify site analytics

Τι να κάνεις αν δεις χρεώσεις από SMS και κλήσεις που δεν έκανες εσύ στο κινητό ή το σταθερό σου

Είναι η απόλυτη φρίκη, να δεις κλήσεις και SMS από το κινητό σου και να είσαι σίγουρος ότι δεν τις έχεις κάνει εσύ.

Ο KOSTASNOD ρώτησε, ο TECHinsider απαντάει:

Καλησπέρα .

Έχω το sony ericsson xreria neo v.

Στους δυο τελευταίους λογαριασμούς έχω πολλά sms σε παραλήπτες εξωτερικού που όμως δεν τους ξέρω.

Να τα έχει στείλει άλλος από το τηλέφωνο μου, δεν υπάρχει περίπτωση .

Η cosmote μου είπε ότι ίσως φταίνε οι ρυθμίσεις που έχει το τηλέφωνο ή έχει κάποιο πρόβλημα το λειτουργικό .

Πράγματι τα προβλήματα ξεκίνησαν όταν μου άλλαξαν κάποιο εξάρτημα απο το service .

Όταν πήγα στο service μου είπαν ότι το τηλέφωνο δεν έχει πρόβλημα και όταν τους έδειξα τους αριθμούς , δε τους αναγνώριζαν ως κάποιον από τα service της sony στο εξωτερικό .

Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι όταν το πήρα από το service και το άνοιξα με ρώτησα αν θέλω να δηλώσω το τηλέφωνο και απάντησα ναι αλλά έκτοτε δεν έλαβα κάποιο μήνυμα .

Έχω ζητήσει φυσικά νέα αναλυτική και έκανα φραγή, μιας και τα μηνύματα ξεπερνούν τα 80.

Αν γνωρίζει κάποιος κάτι, θα το εκτιμούσα να με διαφώτιζε .

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

Πολλές φορές οι χρήστες βλέπουν χρεώσεις που δεν έχουν κάνει οι ίδιοι ή τουλάχιστον έτσι θεωρούν.

Σε κάποιες περιπτώσεις οι εταιρείες κάνουν όντως λάθη και χρεώνουν κατά λάθος κάποια πράγματα, αυτό το έχουμε ζήσει εμείς με λάθος χρέωση που τελικά αποδείχτηκε και πήραμε τα λεφτά μας πίσω. Όμως στο 95% των περιπτώσεων, είναι λάθος του χρήστη.

Στην περίπτωσή σου λες για 80 SMS, είναι υψηλής χρέωσης; Δηλαδή κοστίζουν όσο τα συμβατικά SMS ή πολύ περισσότερο;

Αν πολύ περισσότερο ενδέχεται να είναι κάποιος ιός ή κάποια συνδρομητική υπηρεσία (090, άστρα, σχέσεις κλπ) η οποία χρεώνει αρκετά τα SMS και πολλές φορές η αποστολή γίνεται προς το εξωτερικό.

Τα χρεωστικά μηνύματα που λαμβάνεις από 5ψήφιο κωδικό, προέρχονται από εταιρίες που παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (ΥΠΠ).

Στο παρελθόν πρέπει να έχεις δώσει τα στοιχεία σου και να έγινες μέλος κάποιου club (συνήθως εάν λάβατε μέρος σε κάποιο διαγωνισμό ή εάν συμπληρώσατε κάποιο test πχ IQ) και να συναίνεσες με αυτόν τον τρόπο στην αποστολή χρεωστικών μηνυμάτων στον κινητό σας.

Στην περίπτωση που δεν επιθυμείς την παροχή της ανωτέρω χρεωστικής υπηρεσίας, πρέπει να στείλεις μήνυμα ότι δεν επιθυμείς πλέον να είσαι μέλος του club.

Μπορείς να υποβάλεις σχετική καταγγελία στην ΕΕΤΤ κι εφόσον θεωρείς ότι παραπλανήθηκες στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

message-sms

Αφού είναι SMS τότε ξέρεις και τις ημέρες και ώρες, αυτές συμπτίπτουν με τις ημέρες που είχες το κινητό στο service ή είναι διάσπαρτες; Αν τα SMS είναι όσο το είχες στο service πήγαινε στο service και ζήτα τους τα ρέστα.

Αυτό που πρέπει αρχικά να κάνεις είναι να πάρεις μια αναλυτική κατάσταση των χρεώσεων, πρέπει να ζητήσεις από την εταιρεία σου μια τέτοια.

Στη συνέχεια πρέπει να τσεκάρεις ότι όντως εσύ δεν έκανες τις χρεώσεις και ότι το κινητό σου δεν έχει κάποιο ιό ή δεν έχεις συμμετάσχει σε κάποιο συνδρομητικό πρόγραμμα.

Αν σιγουρευτείς δηλώνεις αμφισβήτηση των χρεώσεων στην εταιρεία για να τις επανεξετάσει αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πληρώσεις.

Εφόσον η εταιρεία δε σε ικανοποιήσει, μπορείς να υποβάλεις καταγγελία στην ΕΕΤΤ και εφόσον τίθεται ζήτημα παραλάνησης στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Η εταιρεία θα αναζητήσει τα ίχνη των SMS, να δει από που έγιναν, ενδέχεται να έχει γίνει λάθος.

Πολλές εταιρείες κάνουν λάθος, όχι μόνο στα κινητά αλλά και στα σταθερά, εμείς έχουμε δει περιπτώσεις που υπάρχουν λάθος χρεώσεις σε σταθερό αλλά και χρέωση 090 σε τηλέφωνο που ήταν “νεκρό”. Ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται.

Το ότι δεν έγιναν εν γνώσει σου, δεν σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει κι όλας, κι αν η εταιρεία βρει ότι έχουν γίνει από την κεραία σου, δεν υπάρχει εύκολος τρόπος να αποδείξεις ότι δεν το έκανες. Παρ’όλα αυτά πρέπει να ζητήσεις εξηγήσεις και να δεις τι γίνεται..

Σε κάθε περίπτωση, υπερασπιζόμαστε το δίκιο μας γιατί οι εταιρείες κάνουν πολλά λάθη. Με τα 80SMS είναι εύκολο να βγάλεις άκρη όταν θα δεις τον αναλυτικό λογαριασμό οπότε άρχισε να ψάχνεις τι έγινε με τη βοήθεια της εταιρείας. Και για ότι άλλο εδώ είμαστε κι εμείς για να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα.

4 Comments

  1. Κωστής says:

    Αγαπητέ μου ,
    σε ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση σου .
    Σου επισυνάπτω την απάντηση της cosmote όσον αφορά τον έλγχο που έκανε στη γραμμή μου .
    Αναλυτική πήρα και έχω ζητήσει και δεύτερη γιατί στον έναν λογαριασμό ήταν 2 sms
    και στον δεύτερο 82 !!!!
    Η ημερομηνίες που έχουν γίνει δε συμπίπτουν με το διάστημα που είχα το τηλέφωνο στο service .
    Θυμάμαι παλιότερα ότι είχα κάνει εγγραφή σε μια υπηρεσία της κοσμοτέ για τραγούδια αλλά αυτό είχε γίνει πριν πολύ καιρό και μάλιστα είχα απεγραφή από την εν λόγω υπηρεσία .
    Θεωρώ ότι αν ήμουν συνδρομητής κάπου και δε το θυμάμαι , θα μου το έλεγε η κοσμοτέ .
    Αν έχει ιο το τηλέφωνο , δε το ξέρω ούτε μπορώ να φανταστώ τρόπο για να το βρω .

    Το ζητούμενο δεν είναι να μη πληρώσω αλλά πως γίνεται να γίνονται αυτές οι αποστολές χωρίς να τις κάνω .

    Νιώθω εγκλωβισμένος γιατί θεωρούσα ότι η κοσμοτε θα με βοηθούσε περισσότερο και θα έβρισκε το πρόβλημα .
    Έχω σκεφτεί να πάω και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος , αν και δε ξέρω αν μπορούν να ασχοληθούν μαζί μου .

    Προσπαθώ να βρω κάποιον στην κοσμοτε που θα έχει τις γνώσεις για να βρει τι γίνεται .

    Σε ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σου .

    Φιλικά

    Κωστής

    • TECHinsider says:

      γεια σου!

      είναι 5ψήφιος αριθμός ή κανονικός; μήπως είναι συνδρομητική υπηρεσία; ανανεώσαμε το κείμενο βάζοντας πληροφορίες και γι’αυτές.

      Η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος δεν θα σου κάνει κάτι, ασχολείται με εγκλήματα στο διαδίκτυο.

      Η διαδικασία που κάνουμε είναι αυτή που λέμε στο κείμενο, δηλαδή:

      1. Ζητάμε αναλυτική κατάσταση των χρεώσεων,

      2. Δηλώνουμε αμφισβήτηση των χρεώσεων

      3. Περιμένουμε την απάντηση της εταιρείας

      4. Αν δεν μας ικανοποιεί η απάντηση της εταιρείας προσφεύγουμε στην ΕΕΤΤ και κάνουμε καταγγελία.

      5. Αν θεωρούμε ότι είναι απάτη προσφεύγουμε και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

      Τα SMS αυτά είναι στον ίδιο αριθμό ή σε διαφορετικό; Συγκεκριμένες ώρες; Ποιος είχε πρόσβαση στο κινητό;

      Τους ξέρεις τους αριθμούς;

      Δεν υπάρχουν αποθηκευμένα μηνύματα στα εξερχόμενα να δεις τι είναι;

      • TECHinsider says:

        Ύστερα από επικοινωνία με email με τον Κωστή μάθαμε ότι για τα SMS τελικά έφταιγε το τηλέφωνο.

        Ο Κωστής έψαξε το θέμα και επικοινώνησε με τη Sony που έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μάλιστα του αντικατέστησε το κινητό με ένα Sony Xperia T (που είναι κατά πολύ καλύτερο από το Neo V). Το κινητό που έστειλε τα SMS θα σταλεί στο εξωτερικό για περαιτέρω έρευνα.

        Τα σημειώνω όλα αυτά για να καταλήξω στα παρακάτω:

        – Πρέπει να ψάχνουμε τις χρεώσεις όταν θεωρούμε ότι δεν τις έχουμε κάνει εμείς. Καλά έκανε και πήγε στη Sony καθώς ήταν σίγουρος ότι δεν τις είχε κάνει εκείνος και η Cosmote του είπε ότι έχουν γίνει.

        – Καμιά φορά με την τεχνολογία δεν ξέρεις από που θα σου έρθει οπότε ας είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα ενδεχόμενα, προσωπικά δεν περιμέναμε να φταίει το τηλέφωνο, κι όμως.

        – Ένα μπράβο στη Sony για το ενδιαφέρον που έδειξε και την άμεση ανταπόκριση.

        Όλα αυτά τα γράφω για λόγους αρχείου και για να βοηθηθούν άλλοι που έχουν το ίδιο ή παρόμοια προβλήματα με το ίδιο ή άλλα κινητά.

        Το κινητό έστελνε μόνο του SMS κι αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα, ελπίζω η περίπτωση του Κωστή να είναι η μόνη εξαίρεση.

  2. Βασια Κυργιακου says:

    εχω ενα προβλημα με το κινητο (xperia x10-mini pro),με τα μυνηματα,αλλα δεν ειναι το ιδιο…ελπιζω να μπορεσετε να με βοηθησετε :)τις 3 τελευταιες φορες που εχω βαλει καρτα ενω εχω βαλει πακετο για χρονο ομιλιας και μυνηματα μπορω να παιρνω κανονικα τηλεφωνα αλλα δεν μπορω να στειλω καθολου μηνυματα…τι μπορει να φταιει;γνται να το φτιαξω;περιμενω απαντηση σας…ευχαριστω πολυ!

Leave a Reply