shopify site analytics
Κατασκευή Ιστοσελίδων: Πως πρέπει να είναι ένα site μέσα στο 2015 (10 τάσεις στο design) - Techinsider

Κατασκευή Ιστοσελίδων: Πως πρέπει να είναι ένα site μέσα στο 2015 (10 τάσεις στο design)

Το ίντερνετ είναι κάτι ζωντανό που αλλάζει συνεχώς κι αν θέλεις να έχεις ένα επιτυχημένο site πρέπει να προσαρμόζεσαι. Παρακάτω μερικές συμβουλές για την κατασκευή ιστοσελίδων από τη LEADER ONLINE.

mashable-responsive-design

Παρακάτω μαζέψαμε 10 τάσεις που πρέπει να υπάρχουν σε κάθε καινούργιο site.

1. Responsive design
Το responsive design είναι ένα design που ανταποκρίνεται σε κάθε οθόνη. Σήμερα η πρόσβαση στο ίντερνετ γίνεται μέσω κινητών, tablet, laptop, desktop και χρειαζόμαστε ένα site που να μπορεί να προσαρμοστεί στις αναλύσεις όλων των οθονών, από τις μικρότερες στις μεγαλύτερες. Επίσης πρέπει να προσέξουμε να παίζει το site μας σε όλους τους browsers καθώς σήμερα υπάρχει ποικιλία στους browsers (Internet Explorer, Firefox, Chrome κλπ). Το responsive design είναι η κορυφαία τάση στα site σήμερα.

2. Endless scrolling
Η δυνατότητα του endless scrolling επιτρέπει σε ένα site να φορτώνει αυτόματα ύλη όσο ο χρήστης κάνει scroll προς τα κάτω. Για παράδειγμα έχεις ένα blog με ειδήσεις και όσο ο χρήστης κατεβαίνει τόσο φορτώνει τις τελευταίες ειδήσεις, έτσι ο χρήστης δεν χρειάζεται να πάει σε άλλη σελίδα. Είναι πολύ χρηστικό και αυξάνει την παραμονή του χρήστη στο site ενώ έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να διαβάσει ένα άρθρο που τον ενδιαφέρει. Η δυνατότητα αυτή σημειώνει μεγάλη επιτυχία στο Tumblr, το Pinterest, το Facebook, το Blogger και μεγάλα site.

3. Μεγαλύτερες γραμματοσειρές
Η τάση είναι να μεγαλώνουν οι γραμματοσειρές στα site. Αυτό διευκολύνει την ανάγνωση σε φορητές συσκευές. Ξεχάστε τις 10 και 12άρες γραμματοσειρές, πάμε σε μεγαλύτερα μεγέθη.

4. Gifs
Τα gif είναι στη μόδα το τελευταίο διάστημα αν και είναι μια τεχνολογία που προέρχεται από τη δεκαετία του 80. Το Tumblr τα έφερε στο προσκήνιο αλλά τα περισσότερα site δεν τα υποστηρίζουν. Τα gif είναι πιο ελαφριά από βίντεο αλλά μεγαλύτερα από φωτογραφίες και μπορούν να δώσου μια ιδιαίτερη νότα σε ένα site. Προσφέρουν κίνηση και ζωντάνια.

5. Πιο φαρδιά site
Τα site σήμερα είναι αρκετά στενά καθώς όσοι τα σχεδιάζουν έχουν στενές οθόνες στο μυαλό τους. Τελευταία όμως πωλούνται όλο και μεγαλύτερες οθόνες 16:9 οπότε και τα site πρέπει να γίνουν πιο φαρδιά για να ανταποκρίνονται στις πωλήσεις των οθονών. Επίσης οι smart TVs μπαίνουν πλέον στο ίντερνετ οπότε κι εκεί πρέπει τα site να ανταποκρίνονται στις μεγάλες οθόνες.

6. Θεματικές αναζητήσεις
Οι κατηγορίες πέθαναν, οι αρχειοθετήσεις επίσης. Αυτό που ενδιαφέρει σήμερα τους χρήστες είναι οι θεματικές. Δηλαδή να μπορεί ο χρήστης να βλέπει όλα τα άρθρα που σχετίζονται με ένα θέμα που τον ενδιαφέρει. Χρησιμοποιούμε έξυπνα tags και προβάλλουμε καθημερινά τα πιο Hot θέματα σε εμφανές σημείο. Αυτά τα tags με τα πιο hot θέματα θα μας φέρουν αρκετή κίνηση.

7. Οριζόντιο scrolling
Στις μεγάλες οθόνες 16:9 το scrolling είναι πιο ευχάριστο σε οριζόντια θέση παρά σε κάθετη. Επιπλέον αυτός ο τρόπος μοιάζει με περιοδικό και είναι ξεκούραστος. Το οριζόντιο scrolling το είδαμε στο MySpace και πολλά site έχουν αρχίσει να το χρησιμοποιούν.

8. Το flash πέθανε
Το flash πλέον δεν είναι στη μόδα και σιγά σιγά αποσύρεται από το ίντερνετ. Αρχίζοντας από το iPhone που έπαψε να το υποστηρίζει, στη συνέχεια δέχθηκε ισχυρό χτύπημα από το Android που το σταμάτησε κι αυτό και φυσικά το YouTube που πλέον σιγά σιγά απαγκιστρώνεται. Το flash πρέπει να βγει από τα site μας αν θέλουμε αυτά να παίζουν σωστά στις φορητές συσκευές αλλά και τους παλαιότερους υπολογιστές που δεν το υποστηρίζουν. Επιπλέον δεν είναι και ασφαλές.

9. Νέα παλέτα χρωμάτων
Σήμερα τα site πρέπει να είναι πιο λευκά, πιο μινιμαλιστικά και με πιο απαλά χρώματα. Τέρμα τα έντονα χρώματα, τέρμα η κούραση στα μάτια. Το λευκό είναι πολύ στη μόδα έτσι ώστε να μπορεί ο χρήστης να επικεντρωθεί στο περιεχόμενο και όχι στο περίβλημα.

10. Μεγαλύτερες φωτογραφίες
Οι φωτογραφίες αυξάνονται όπως και το μέγεθος των site. Οι φωτογραφίες είναι βασικό εργαλείο για να προκαλέσουμε μια μοναδική εμπειρία στο χρήστη. Μεγάλα ειδησεογραφικό πρακτορεία όπως το Reuters, BBC, CNN χρησιμοποιούν τεράστιες φωτογραφίες που καταλαμβάνουν όλη την οθόνη και ουσιαστικά αφηγούνται την ιστορία που περιγράφεται στο site.

Αυτές ήταν 10 βασικές τάσεις στο design για το 2015. Βέβαια κάθε είδος site έχει τις δικές του απαιτήσεις.

Σίμος Κοσμετάτος

* Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Social Media & Internet Marketing στο LEADER SCHOOL

2 Comments

  1. greekgamingplanet says:

    θελω να φτιαξω menu στο blog μου οπως εχετε και εσεις πχ. αριχκη σελιδα , νεα
    κτλπ παω στην διαχιρηση του Blogger παω στης σελιδες διμιουργο και αλλα menu αλλα τα menu δεν μου τα βγαζει ως διαφορετικη ενοτητα δηλαδη διμιουργο ΝΕΑ και μετα δεν μπορω να γραψω πολλα αρθα στα Νεα γιατι μου το βγαζει σαν μια αναρτηση κιτα και θα καταλαβεις

    • TECHinsider says:

      Εμείς δεν χρησιμοποιούμε blogger. Μέσα από το μενού το blogger δεν δίνει τέτοια δυνατότητα. Δυο λύσεις υπάρχουν, ή να βάλεις ένα άλλο template που να έχει αυτή τη δυνατότητα (αλλά και πάλι θα κάνεις επέμβαση στον κώδικα) ή να βάλεις στον κώδικα τα link από τα tags που χρησιμοποιείς για τις θεματικές ειδήσεις σου (γιατί το blogger δεν έχει κατηγορίες). Μια άλλη λύση είναι να πας στο WordPress.com

Leave a Reply