shopify site analytics

Τα 5 προσόντα ενός επιτυχημένου Social Media Manager

social-media-managerΗ διαχείριση και η ανάπτυξη ενός fan page στο Facebook ή ενός λογαριασμού στο Twitter απαιτεί συστηματική και επαγγελματική δουλειά καθώς και γνώσεις (πχ. από αντίστοιχες σπουδές, εξειδικευμένα σεμινάρια ή εργασιακή εμπειρία). Ο Social Media Manager έχει τις κατάλληλες γνώσεις και εμπειρία για να αναπτύξει το community και να αυξήσει το engagement που θα έχει ως απώτερο στόχο τις πωλήσεις ή την επίτευξη οποιασδήποτε άλλης στρατηγικής.

Παρακάτω αναλύουμε 5 προσόντα που πρέπει να έχει ένας επαγγελματίας Social Media Manager.

Δημιουργική γραφή: Το να γράψεις ένα κείμενο 140 χαρακτήρων ή 20 λέξεων είναι πολύ πιο δύσκολο από ένα κείμενο 300 ή 600 λέξεων. Στα Social Media ο Social Media Manager πρέπει να μπορεί να γράφει σωστά (ορθογραφικά, συντακτικά, γραμματικά), να περνάει τα κατάλληλα νοήματα χωρίς να σπαταλάει λέξεις και χώρο. Επίσης θα πρέπει να γνωρίζει πως να απαντάει σε σχόλια, μηνύματα αλλά και επιθέσεις troll. Με τις κατάλληλες λέξεις, έχεις το κατάλληλο αποτέλεσμα.

Δημιουργικότητα: Αν είσαι διαφορετικός και έχεις προσωπικότητα στα social media, τότε ξεχωρίζεις. Αν ο Social Media Manager δεν έχει καινοτόμες ιδέες και δεν μπορεί να προσφέρει κάτι καινούργιο ανάλογα με τις τάσεις, τότε το community είναι καταδικασμένο στη βαρεμάρα. Η δημιουργικότητα περιλαμβάνει και την ενημέρωση για τις νέες τάσεις που υπάρχουν τόσο στα social media όσο και γενικότερα στο διαδίκτυο. Αν έχετε στερέψει από ιδέες, ένας σύμβουλος ίντερνετ μπορεί να σας βοηθήσει.

Επικοινωνιακά προσόντα: Τα Social Media είναι επικοινωνία. Γραπτή επικοινωνία ή φωτογραφική και οπτικοακουστική επικοινωνία. Αν δεν μπορείς να επικοινωνήσεις καλά γραπτά, τότε μάλλον δεν είσαι έτοιμος για τα Social Media όπου ο κάθε χρήστης μπορεί να μιλήσει, απαντήσει, αποκαλύψει, προσβάλει, κι αυτό δημόσια. Στα επικοινωνιακά προσόντα περιλαμβάνεται και η δυνατότητα ελιγμών που πρέπει να κάνει ο Social Media Manager προκειμένου να αποφύγει τις παγίδες και να στρέψει υπέρ του ακόμα και τον πιο αντιπαθητικό troller.

Γνώσεις Marketing & Digital: Τα Social Media είναι μια νέα μορφή marketing σε έναν ψηφιακό κόσμο. Ο Social Media Manager λοιπόν πρέπει να γνωρίζει από το παραδοσιακό marketing και τις δημόσιες σχέσεις αλλά και τις εφαμρογές του στον online κόσμο. Ο digital κόσμος έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και απαιτεί τις δικές του εξειδικευμένες γνώσεις, τόσο σε επίπεδο στρατηγικής όσο και σε επίπεδο εργαλείων. Το γνωσιακό υπόβαθρο ενός επιτυχημένου Social Media Manager δεν περιορίζεται στο τελευταίο viral hit στο Facebook αλλά περιλαμβάνει από βασικές γνώσεις marketing, design και φωτογραφική επεξεργασία (Photoshop) μέχρι προγραμματισμό και φυσικά ολική γνώση των τεχνικών θεμάτων και των δυνατοτήτων των μεγαλύτερων social μέσων (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube κλπ).

Κριτική & αναλυτική σκέψη: Η δυνατότητα να αναγνωρίζεις τις ευκαιρίες σε ένα τόσο ευμετάβλητο περιβάλλον είναι βασική. Το να μπορείς να αναλύσεις τα σύνθετα στοιχεία και τους αριθμούς που προκύπτουν από τα στατιστικά στις πλατφόρμες αλλά και το site ή το e-shop που προωθούν απαιτεί μαθηματικό μυαλό και βαθιά και σοβαρή κριτική σκέψη. Επίσης χρειάζεται να βλέπεις τις ευκαιρίες, να αναγνωρίζεις τις τάσεις και να μπορείς να τις εφαρμόζεις στα δικά σου community πριν “περάσει η μπογιά τους”. Μπορείς να βρεις ποιο είναι τώρα το επόμενο viral hit;

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Social Media Specialist & Internet Consultant στο LEADER SCHOOL.

Leave a Reply