Ο digital ταξιδιώτης και οι προοπτικές προσέλκυσής του στην Ελλάδα

Στην πρώτη Ημερίδα για τον ελληνικό τουρισμό και τις online ευκαιρίες, που διοργάνωσε η Google Ελλάδος σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, παρουσιάστηκαν μια σειρά από στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι όλες οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τουρισμό στην Ελλάδα οφείλουν να προσαρμοστούν στο online περιβάλλον, όπου άλλωστε βρίσκονται οι εν δυνάμει ταξιδιώτες.

Τα πιο ενδεικτικά είναι:

Internet: 2 δισεκατομμύρια χρήστες Internet το 2012 à 3 δισεκατομμύρια το 2015 παγκοσμίως.

Κινητή τηλεφωνία: 5,7 δισεκατομμύρια συνδέσεις το 2012 σε πληθυσμό 7 δις à 7,5 δις συνδέσεις το 2015.

– Τα tablet και τα κινητά αύξησαν το χρόνο που είμαστε online και το tablet έχει αρχίσει να αντικαθιστά το desctop.

– Ο μέσος Έλληνας, που έχει internet access, αφιερώνει 14 ώρες την εβδομάδα στο Internet / 10 στην τηλεόραση / 7 στο ραδιόφωνο / 5 ώρες σε περιοδικά και εφημερίδες.

google-travel-forum (1)
Ο Παναγιώτης Κλάππας παρακολούθησε το Google Travel Forum.

Όπως επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής της Google Ελλάδος κ. Στέφανος Λουκάκος: “Όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής περιπέτειας εκτυλίσσονται πλέον online: Dreaming, Planning, Booking, Experiencing, Sharing”. Ο σύγχρονος ταξιδιώτης αναζητά αντιπροσωπευτικό υλικό πριν επισκεφθεί μια περιοχή και τα σχόλια χρηστών / φίλων στα social media είναι το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής.”1 τρισεκατομμύριο δολάρια είναι ο τζίρος των διαδικτυακών κρατήσεων παγκοσμίως και στο 1 δις θα φτάσουν οι διεθνείς αφίξεις το 2012, συγκριτικά με τα 980 εκατομμύρια του 2011. 500 εκατομμύρια, δηλαδή το 50% αυτών, θα είναι εντός Ευρώπης” όπως σημείωσε ο Δρ. Γιάννης Κεντ, CEO της Youtravel.com και των Aquis Hotels.

Ο brand strategist και ευρύτερα γνωστός στο πανελλήνιο μετά την παρουσίασή του στη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 2011 αναφορικά με την ανάγκη ενδυνάμωσης και αναθεώρησης της εικόνας της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο, Peter Economides, συνόψισε την αλλαγή που έχει επιφέρει το Internet, το οποίο δε χρησιμοποιούμε απλά, αλλά είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.

Παρουσιάζοντας διεθνή trends, αναφέρθηκε στον επανασχεδιασμό των ιστοσελίδων της “Four Seasons” που επιτρέπει στο χρήστη live streaming από το ξενοδοχείο που αναζητά, ενώ παράλληλα παρέχει links με το facebook, το twitter και το trip advisor. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται πλήρης ενσωμάτωση των social media από μια εταιρία.

Αναφορικά με τις δράσεις της Ελλάδας, ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος περιέγραψε το νέo international media mix για την τουριστική διαφήμιση με το internet να πρωτοστατεί από το 2010 και μετά, συγκριτικά με τις πολυδάπανες τηλεοπτικές καμπάνιες που, έχοντας το ίδιο μήνυμα καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου σε όλες τις χώρες-στόχους, ήταν αμφίβολης αποτελεσματικότητας.

Μέσα σε 2 χρόνια η Ελλάδα συγκεντρώνει περισσότερους viewers – followers – likers από τις άλλες χώρες που προηγούνταν και έχουμε φτάσει στο 50% των αντίστοιχων αριθμών της Ισπανίας, η οποία έχει ισχυρή παρουσία στα social media εδώ και 5 χρόνια.

google-travel-forum (2)

Το πλάνο του Υπουργείου Τουρισμού για το 2012 περιλαμβάνει: Νέες εφαρμογές, περαιτέρω προώθηση των social media και νέο κεντρικό website visitgreece.gr

Ο Παναγιώτης Κλάππας είναι επικοινωνιολόγος, με επαγγελματική εμπειρία στην Ελλάδα και στη Γαλλία και διαχείριση πολυεθνικών λογαριασμών (Vodafone Greece, WIND Hellas, Orange – France Telecom, PSA – Peugeot Citroen Group). Είναι κάτοχος Msc Marketing από το Edhec Business School & απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας του Παντείου Πανεπιστημίου.

Συγκρίνουμε τα καλύτερα κινητά
Σύγκριση smartphones με 300€
Σύγκριση smartphones με 200€
Android tips για το κινητό
Facebook tips που δεν ήξερες
Κινητά με χαμηλή ακτινοβολία
Όλα τα dual sim κινητά
Συγκρίνουμε όλα τα iPad
Windows Phone 8 κόλπα