Η κατασκευή ιστοσελίδων δεν είναι εύκολη υπόθεση, σκεφτείτε το σαν να ανοίγετε ένα νέο φυσικό μαγαζί.
Κάθε βήμα πρέπει να γίνει σωστά για να έχουμε το ιδανικό αποτέλεσμα. Παρακάτω παρουσιάζουμε τα 4 βήματα για την κατασκευή ιστοσελίδας που θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Domain name
Όταν ανοίγουμε λοιπόν ένα νέο μαγαζί σε έναν εμπορικό δρόμο, διαλέγουμε προσεκτικά τη διεύθυνση του μαγαζιού ώστε να είναι σε εμπορικό δρόμο και να μας βρίσκουν εύκολα. Κάπως έτσι είναι και στο διαδίκτυο. Πρέπει να επιλέξετε ένα εύκολο domain που οι χρήστες θα το βρίσκουν εύκολα και θα το θυμούνται. Η επιλογή του ονόματος δεν είναι εύκολη υπόθεση, θέλει γνώση και εμπειρία για να πάρετε τη σωστή απόφαση.
Πλατφόρμα διαχείρισης
Αφού επιλέξετε το όνομα θα πρέπει να επιλέξετε και την πλατφόρμα για να διαχειρίζεστε το νέο σας site. Πρέπει να είναι μια πλατφόρμα εύκολη στο χειρισμό και να σας ανήκει. Σκεφτείτε να φτιάξετε ένα φυσικό μαγαζί και κάθε φορά που θέλετε να αλλάξετε τη βιτρίνα να πρέπει να το ζητάτε από τον κατασκευαστή. Γίνεται; Όχι. Γιατί λοιπόν να είστε δέσμιοι της εταιρείας που σας έφτιαξε το site; Προτιμήστε μια πλατφόρμα που διατίθεται δωρεάν, έχει πολλά add ons και διαθέτει πληθώρα λειτουργιών όπως το WordPress, το Joomla ή το Drupal.
Περιεχόμενο και Παραμετροποίηση
Το να φτιάξεις ένα site είναι εύκολο, να το φτιάξεις ένα επιτυχημένο site είναι δύσκολο. Το περιεχόμενο πρέπει να ανανεώνεται ενώ η κάθε λέξη έχει τη σημασία της. Μην εμπιστεύεστε εταιρείες που έχουν απλά διεκπαιρεωτικό ρόλο, θέλετε έναν σύμβουλο που θα σας δώσει πολύτιμες συμβουλές σε κάθε σας βήμα, εντός και εκτός του site. Η παραμετροποίηση ενός site δεν είναι εύκολη και απλή υπόθεση, χρειάζεται χρόνο για να δείτε τη λειτουργία του site αλλά και την αντίδραση των επισκεπτών. Προτιμήστε πακέτα που προσφέρουν ετήσια υποστήριξη και τη δυνατότητα να κάνετε αλλαγές.
Διαφήμιση του site
Όταν το site είναι έτοιμο, τότε είναι που η δουλειά ξεκινάει. Ένα site που δεν βρίσκεται στη μηχανή αναζήτησης και δεν διαφημίζεται πουθενά, είναι ένα αόρατο site. Οπότε για αρχή χρειάζεστε ένα πακέτο διαφήμισης και φυσικά συνεχή παραμετροποίηση ως προς το SEO. Επιλέξτε μεθόδους διαφήμισης που προσφέρουν υψηλό Return On Investment όπως είναι η διαφήμιση στο Google Adwords. Η διαφήμιση στο Facebook είναι επίσης αποδοτική όταν γνωρίζετε το κοινό σας δημογραφικά ή ως προς τα ενδιαφέροντά του. Φυσικά η διαφήμιση στο διαδίκτυο και το online marketing είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο.
Τα site είναι “ζωντανά” όπως και οι επιχειρήσεις στις οποίες ανήκουν. Τα site αναπνέουν, μεγαλώνουν, αναπτύσσονται και αν δημιουργηθούν σωστά αποτελούν την πιο σωστή επένδυση για κάθε επιχείρηση. Δείτε το site σας σοβαρά, αγαπήστε το και θα σας αγαπήσει. Και η αγάπη ενός site μεταφράζεται συνήθως σε υψηλό Return On Investment πάνω στην επένδυσή σας.
Σίμος Κοσμετάτος
* Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Social Media & Internet Marketing στο LEADER SCHOOL